Friday, July 27, 2007

Horstigmat

Horstigmat sitter djupt i den svenska debatten. DN låter inte prostituerade komma till tals, och tystar bloggaren och horan Isabella, vars blogg finnes här. Hon är någonting som officiellt inte existerar i Sverige - en prostituerad kvinna som på sin blogg hävdar sin rätt att sälja sex - och kundernas rätt att köpa. Jag rekommenderar hennes blogg, den väckar många tankar.

Jag skall erkänna att jag inte har varit så aktiv i detta ämne. Många andra ämnen intresserar mig mer än prostitution (även om jag principiellt sett anser att vad samtyckande vuxna gör är deras ensak).

LouiseP bloggar om det här och Blogge gör det här. Som både LouiseP och Blogge påpekar så bestämmer DN själva vilka de refuserar eller inte, och vilka bloggar de backlänkar till, det är en del av äganderätten. Men det behöver inte innebära att man som bloggare och liberal/libertarian måste gilla DN:s beteende!

Att DN kallar sig "oberoende liberal" är ett dåligt skämt. Det finns ingenting liberalt med den tidningen.

För övrigt kan ni även läsa min bror Nils' bloggpost om sexköpslagen här.

Om situationen här i Norge, se här och här.

Labels: , , , , , , , ,

2 Comments:

Blogger Isabella Lund said...

Tack så hjärtligt för ditt stöd!
:-D

5:27 AM  
Blogger Johan R. Sjöberg said...

Varsågod, men det är ingenting att tacka för. Det är en självklarhet. Debatten i både mitt gamla hemland (Sverige) och i mitt nya (Norge) är så idiotisk.

8:30 AM  

Post a Comment

<< Home