Wednesday, July 18, 2007

Moi - Frper? Tror inte det!

Det är kommunval i Norge i höst, och jag har roat mig med att svara på frågorna i Aftenpostens valgometer.

Mitt resultat blev:
Fremskrittspartiet 63%
Høyre 45%
Rød Valgallianse 39%
Sosialistisk Venstreparti 38%
Senterpartiet 29%
Venstre 28%
Arbeiderpartiet 25%
Kristelig Folkeparti 14%

Några kommentarer till resultatet:
Fremskrittspartiet - självklart beroende på min konsekvent positiva inställning till privatiseringar (jag håller inte med Frp när det gäller invandring)
Rød Valgallianse + SV - måste bero på min konsekvent negativa inställning till NATO och EU

Nu röstar ju inte jag, och uppmanar andra till röstskolk också, men sådana här tester är intressanta. Dock visar det faktum att Aftenposten rekommenderar mig att rösta på Frp (givet att jag skulle ha haft rösträtt i Oslo kommune) att man inte bör rösta.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home