Monday, October 16, 2006

Angående licensskolk med mera

Jag har betalat TV-licens en gång i mitt liv. Det skäms jag fortfarande för. Sedan gick TV:n sönder (sant!), vilket jag ringde och anmälde till Kiruna-Gestap...förlåt, Radiotjänst i Kiruna AB. Efter det har jag aldrig betalat TV-licens.

Det handlar inte om snikenhet. Det är en principfråga. Jag har aldrig beställt Sveriges Television, alltså behöver jag inte betala.

Jag har aldrig samtyckt till att lyda under svenska eller norska statens jurisdiktion. Därför har jag ingen skyldighet att betala skatt, eller följa statens lagar. Med andra ord är såväl svartarbete, spritsmuggling som haschrökning tillåtet.

Läget kan förstås förändras - om man är politiskt tillsatt. Då har man valt att bli en del av staten.

Labels: , , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home