Monday, May 21, 2007

Fredrik Reinfeldts betalningsmoral

Jag har en kompis* som arbetar i kundtjänsten hos Sveriges statsministers, Fredrik Reinfeldt, bredbandsoperatör. Av någon orsak (slarv, glömska, nonchalans?) så hade inte Reinfeldt betalat för sin bredbandsuppkoppling, och följaktligen fått den avstängd**.

Enligt min kompis skall först Fredrik Reinfeldt ha ringt till kundtjänsten och hotat med att blanda in utrikesdepartementets jurister, och därefter skall statsministerns fru, Filippa Reinfeldt ha ringt upp och påtalat vikten av att landets statsminister har ett fungerande bredband i sitt hem.

Min kompis skall ha svarat någonting i stil med: "han får vad han betalar för. Om han inte betalar får han inget bredband. Vi behandlar alla kunder lika." Helt obetalbart svar!

Lita aldrig på en politiker...

*Som ni säkert förstår, har jag lovat min kompis att han skall förbli anonym.
**Jag är en sådan person som tidigare visat bristande betalningsmoral, bl. a. för bredband. Jag vet att det är en lång process innan bredbandet de facto blir avstängt. Därför tror jag, att om det är nonchalans/slarv som är förklaringen till den uteblivna betalningen, så är nonchalansen/slarvet inte av ringa grad.

Labels: , , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home