Wednesday, February 07, 2007

Harrytur till nordmennens paradis

Jag har bott i Norge ett år och en dag nu, och har blivit så förnorskad så att jag drar på "harrytur" till Strömstad i övermorgon, fredag. Jag var där för två veckor sedan, och lärde mig då att Sverige verkligen är ett billigt land. Nu är det ju förstås så, att jag jämför med norska priser, och har en norsk inkomst, så för en "Norgesvensk" som mig verkar det förstås extra billigt i Sverige.

Orsaken till att jag drar till Strömstad, och inte till Årjäng, som är närmare rent geografiskt från Oslos horisont, är att det går tätare bussturer mellan Oslo och Strömstad.

Några saker på kom-ihåg-listan för Strömstadsbesök på fredag:

kycklingfiléer
dillchips
ramlösa
bostongurka
svenskt smågodis
gå på pizzeria (svensk pizzasallad!)
om möjligt, köp kebabkött
Expressens tv-bilaga, med medföljande dvd-film

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home