Wednesday, April 18, 2007

Utmaningen (här och på helgon)

Erhöll idag detta meddelande från Åsa a.k.a Libidine på helgon, och har tidigare fått en liknande utmaning från Michaël Lehman här på min blogg:

DU ÄR UTMANAD.

REGLER: Som utmanad ska du nu skriva sex st underliga/egendomliga saker om dig själv i din dagbok här på helgon. Där ska du samtidigt lägga till dessa regler. Efter det är gjort skriver du en kommentar i deras gästböcker för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa din dagbok för mer information. Utmana själv sex nya personer vars egendomligheter du vill upptäcka! Lägg till deras namn i din dagbok så att folk kan kolla vem som är utmanad.

Således:

1. Serietidningsnörd Serietidningar är bra. Särskilt Marvel och Fantomen, och Herman Hedning. Jag samlar på serietidningar. Det är kultur det!

2. Äter finsk julmat Till skillnad från de flesta svenskar, så har jag vuxit upp med finsk julmat. Till jul vill jag ha både svensk och finsk julmat.

3. Gillar att dra på harrytur till Strömstad Som svensk invandrare i Norge har jag en stor förkärlek för mitt hemland Sverige (bortsett från svensk politik), och åker därför gärna till Strömstad när jag har tid för att köpa bostongurka, ramlösa, dill- och gräslökschips, falukorv, svenskt smågodis, etc.

4. Ser dollartecken framför ögonen Förra veckan jobbade jag drygt 60 timmar. Det är inte för att jag på något vis är arbetsnarkoman, absolut inte, utan för att jag är kåt på pengar. För att få de är jag beredd att jobba halvt ihjäl mig.

5. Besatt av Elling Den norska dramakomedin Elling, om två f.d. insatta på dårhus som får en lägenhet på ”selveste Majorstuen i Oslo” (Elling i filmen) är helt fantastisk. Jag har säkert sett den 20 gånger, och kan se den 100 gånger till.

6. Radikal anarkist och monarkist I första hand vill jag avskaffa staten, men givet statens existens föredrar jag stadsstater framför nationalstater, nationalstater framför federationer typ EU, och monarkier (ancien regime) framför dagens s.k. liberala demokratier.

UTMANADE På helgon.net: piyoko, khafka, big bad birger, doktor_kitty, chalk, fuzzyEskimo

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home